Dojíždíte daleko za prací? Možná je čas poohlédnout se po něčem výhodnějším.

Dojíždění do zaměstnání je jedním z nejvíce stresujících faktorů, které na člověka v produktivním věku působí. Britský Úřad pro evidenci národních statistik se zabýval stresujícími faktory a právě dojíždění za prací předběhlo mnohé další stresové příčiny, dokonce i mnohé neshody mezi šéfy a podřízenými, nebo mezi kolegy. Pokud totiž k nějakým neshodám dochází, jsou to zpravidla drobnosti, a […]

Dojíždění do zaměstnání je jedním z nejvíce stresujících faktorů, které na člověka v produktivním věku působí. Britský Úřad pro evidenci národních statistik se zabýval stresujícími faktory a právě dojíždění za prací předběhlo mnohé další stresové příčiny, dokonce i mnohé neshody mezi šéfy a podřízenými, nebo mezi kolegy. Pokud totiž k nějakým neshodám dochází, jsou to zpravidla drobnosti, a kdyby měly překročit rámec etiky a slušnosti, lidé pracovní místo raději opustí. A v dnešní době to nepředstavuje takový problém, jako před několika lety v době hospodářské krize.
doprava ve městech
Podnikatelé, kteří alespoň trochu svého času věnují psychologii zaměstnanců a jejich chování a vystupování na pracovišti, většinou pocítí markantní rozdíl mezi těmito lidmi a mezi jedinci, kteří pro ně pracují odpočatí, svěží. Takoví zpravidla do zaměstnání necestují zdaleka. Statistiky také vyzdvihují přínos osob, které do zaměstnání dojíždí na kole, nebo dochází pěšky, netrvá-li jim cesta na pracoviště déle než 15 minut.
modrý autobus

Nedostatek spánku a pozdní příchody

Naopak ti, co tráví cestou na pracoviště v autobusu, ve vlaku, v městské dopravě, nebo v autě déle než hodinu času (a pochopitelně stejnou dobu cestou domů), bývají často pod obrovským tlakem. Už jen pouhé vědomí promarněných hodin na každého působí velmi nepříjemně, zároveň se tito lidé obávají zpoždění spojů a pozdních příchodů, které nejsou příliš tolerovány, zvláště v nepřetržitých provozech a výrobních linkách.
Značný stres způsobuje i ranní vstávání. Přece jen je rozdíl dojíždět půl druhé hodiny, přijíždět ráno v 7 hodin nevyspalí, s budíkem nastaveným na 4:30, ve srovnání s kolegy, kteří si ráno mohou přispat a vstávat pohodlně třeba až v půl sedmé.
cestování vlakem

Každá hodina se počítá

Velmi přínosným krokem by byla možnost pracovat alespoň částečně z domova. Mnoho firem se nad tím alespoň zamýšlí a některé pracovní činnosti to dokonce umožňují. Chce to jen trochu dobré vůle na obou stranách a řešení se často najde i v situacích, kde byste to nepředpokládali. Zamyslíte-li se nad tím, kolik času věnujete dojížděním do práce, zkuste si svůj individuální výpočet „hodit na papír“. Při průměrném cestování hodinu na pracoviště to vychází ročně na téměř 500 hodin, tedy každý rok naprosto zbytečně ztratíte tři týdny drahocenného času, což je délka jedné zákonem stanovené dovolené.