První pozice ve vyhledávání vs. vybrané příspěvky

Největším tématem seo optimalizace je v poslední době nové vzezření a formát https://www.csob.cz/portal/documents/10710/420157/Multicash_tuzp stránky s výsledky vyhledávání. Jak jistě víte, prošla a prochází celou řadou různých změn, které ovšem mění také způsob, jakým bychom měli optimalizaci provádět. Největší boj se poté odehrává o první místo ve vyhledávání (místo 1. odkazu) a místo ve vybraných příspěvcích […]

Největším tématem seo optimalizace je v poslední době nové vzezření a formát https://www.csob.cz/portal/documents/10710/420157/Multicash_tuzp stránky s výsledky vyhledávání. Jak jistě víte, prošla a prochází celou řadou různých změn, které ovšem mění také způsob, jakým bychom měli optimalizaci provádět. Největší boj se poté odehrává o první místo ve vyhledávání (místo 1. odkazu) a místo ve vybraných příspěvcích – co je lepší a co horší. Nyní se na to podíváme, ovšem nejdříve bychom asi měli říci, proč není odpověď „obojí“. Optimalizování pro vybrané příspěvky a pro první místo ve vyhledávání totiž probíhá poněkud odlišně a je třeba k němu přistupovat jinak. Není tomu vždy, ovšem ve valné většině případů se stává, že příspěvek či článek je vždy buďto tam či onam, málokdy je na obou místech.detail přidávání nového obsahu na blog či sociální sítě

Nulová pozice jako prestižní místo?

Spousta lidí považuje nulovou pozici ve vybraných příspěvcích jako něco, co není úplně fér k tvůrcům obsahu. Skrze bohaté příspěvky, tedy nejrůznější kolotoče a série a další, si internetový vyhledávač vezme část obsahu z vaší webové stránky, který se mu líbí a hodí a strčí jej do těchto nulových pozic na úplný vrchol webové stránky. Nejčastěji je tam ukázán jednoduchý titulek, useknutý popis, obrázek nebo třeba video. Je to takové rychlé menu pro zbrklé vyhledávající. Není proto vůbec lživým tvrzením, že vybrané příspěvky rostou na popularitě. Uživatelé najdou okamžitě, co potřebují. Ovšem to je to. Tím, že si vyhledávač vezme kousek obsahu, nemusí nutit uživatele, aby na odkaz klikl a tak přešel na vaší webovku. Jednoduše může uživatel zůstat na stránce s výsledky, prohlédnout si vybrané příspěvky a je to, jde dál. Webová stránka tak nedostane ani jedno kliknutí. Dochází tak k „zero-click“ výsledkům, což je velký problém pro stránky, které žijí z reklamy.ideální pracovní místo pro tvorbu obsahu

Na druhou stranu první pozice ve vyhledávání je stále prestižní místo s modrým odkazem, celým popiskem a například i logem či obrázkem symbolu firmy nebo značky. Největší problémy ale zažívá tato první pozice v době, kdy jsou upřednostněny vybrané příspěvky a reklamy. Pokud si tedy zadáte nějaké klíčové slovo do vyhledávání, první, co vám vyjede, jsou vybrané příspěvky, pak sponzorované příspěvky a pak až organické výsledky vyhledávání ve formě modrých odkazů. Stává se tak, že lidé se k těmto výsledkům ani mnohdy nedostanou, protože jejich dotaz byl zodpovězen již v první polovině stránky.